środa, 31 maja 2017

10 CIEKAWOSTEK O GRECJI


Hej moi mili! Dziś przychodzę do Was z postem tematyczny, mianowicie o Grecji. Dlaczego o Grecji? Więc, spędziłam tam połowę mojego życia. Urodziłam się tam i mieszkałam około siedem lat. Nie będę się dziś o tym zbytnio rozpisywać, jeśli chcecie poświęcę temu kolejny post . Na razie, chcę Was wprowadzić w grecki klimat, jakkolwiek to dziwnie brzmi haha. Mam w planach taką serię postów o Grecji. A na razie, zapraszam Was do poznania 10 ciekawostek o Grecji.


1) Aż 250 dni w roku, jest tam piękna pogoda! Czego chcieć więcej... Latem temperatury sięgają do 38 stopni. Zimą zaś, myślę, że najmniej to 5 stopni oraz brak śniegu (przynajmniej tam gdzie ja mieszkałam).

2) Święty Mikołaj wywodzi się z Grecji.

3) Grecy wierzą, że spluwanie przegania nieszczęścia. Zawsze po usłyszeniu złych wiadomości, spluwają 3 razy. Oprócz tego, spluwają na osoby, której chcą skomplementować wygląd.

4) Grecy kochają taniec i muzykę! W Grecji istnieje około 4000 tańców narodowych. Myślę, że najpopularniejsze to zorba i hasapiko. W moim mieście były trzy szkoły tańca, a zawsze na lekcjach był tłum. Na wszystkich imprezach chwalą się swoimi umiejętnościami tanecznymi. Jak byłam mała, kochałam chodzić wieczorem z rodzicami do tawerny. Dlaczego? Grecy potrafią tańczyć nawet tam!

5) Myślę, że ten fakt Was trochę zaskoczy. W Grecji istnieje taki nieoficjalny zakaz wrzucania papieru toaletowego do muszli. Ten zakaz obowiązuje nie tylko w kawiarniach itp, ale też w domach. 

6) Wiele osób nosi imiona bogów i jest to u nich całkiem normalne. 

7) MALAKA, co to może znaczyć ... Grecy wypowiadają to słowo średnio co minutę. Oficjalnie jest to obrazliwe ( dupek itd) ale potrafią Cię zawołać tym słowem, jakby to było coś normalnego.

8) Niektóre z drzew oliwnych w Grecji mają po 700 lat!

9) Stara grecka legenda głosi, że gdy Bóg stworzył świat przesiał wszystkie gleby na ziemi przez sitko, aby każdy kraj miał jak najlepszą glebę, kamienie które zostały w sitku rzucił przez ramię za siebie i tak powstała Grecja.

10) W Grecji ludzie obchodzą urodziny w dniu, gdy wypadają imieniny osoby świętej posiadającej to samo imię, co oni, nie w dniu przypadającym na ten, w którym się urodzili.

Myślę, że niektóre z tych faktów bardzo Was zaskoczą. Jestem ciekawa, które Was najbardziej zdziwiły, a które znaliście. Czekam na Wasze komentarze. Również jestem ciekawa czy chcecie takie posty o Grecji, jeśli tak, czekam na jakieś pytania lub tematy dotyczące tego kraju. ♥♥♥










13 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko :*


    enduro519.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam kilka razy w Grecji, uwielbiam ten klimat <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja słyszałam, że Święty Mikołaj pochodzi z Turcji, ale jakoś każdy mówi co innego. Jednak w Grecji byłam, i naprawdę wspominam to bardzo dobrze. Świetny klimat, zdjęcia z tego miejsca to poezja, były piękne. Widoki są warte podróży i tego mojego stresu związanego z lotem samolotem. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego o Grecji nie wiedziałam! :D Więcej takich postów. Są oryginalne i dobrze jest się dowiedzieć czegoś nowego :) Umiesz mówić po grecku?

    Jeśli lubisz Jeżycjadę zapraszam http://jezycjadamoimokiem.blog.pl/ :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ,niektore z faktów bardzo mnie zaskoczyły! Grecja jest piękna k ciekawa, bardzo chciałabym tam pojechać

    OdpowiedzUsuń
  6. dla każdego kto wybiera się do Grecji, to bardzo przydatny post :)
    mam nadzieję ze i ja się kiedyś wybiorę!
    wielu rzeczy z Twojego postu nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzę o tym żeby kiedyś się tam wybrać wraz z dziećmi, ale to dopiero jak podrosna :)
    Piękne miejsce rady jak najbardziej się przydadzą.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym kiedyś tam pojechać: )

    OdpowiedzUsuń
  9. Grecja jest w planach na moje przyszłe wakacje dzięki Tobie ;)
    mniamka2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie najbardziej zaskakujący jest fakt z ilością tańców i przywiązaniem Greków do tańczenia a także ten z obchodzeniem urodzin. Świetny pomysł na post! Czekam na kolejne z serii o Grecji.

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba najbardziej zaskoczyła mnie legenda o Grecji i kamieniach, oraz o tych urodzinach. Niesamowite, ale to prawda, co kraj to obyczaj. Super post.

    Obserwuję i zapraszam do siebie :)
    https://kahsdesign.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia i ciekawe informacje, o wielu z nich wcześniej nie wiedziałam... Super post

    OdpowiedzUsuń